Friday, February 11, 2011

PASAR BORONG VS PASAR BESAR MACHANG

Sebelum balik ke Shah Alam, sempat lagi aku pergi shopping di Pasar Borong dekat Jalan Tanah Merah. Pergi bukan apa, saja nak cari Petai dengan Keropok Lekor...aku bandingkan harga dengan Pasar Besar Machang...Hasilnya..

Petai
Pasar Borong RM4.00 seikat
Pasar Machang RM3.00 seikat
Pasar Pagi Isnin RM5.00 seikat

Keropok Lekor
Pasar Borong RM1.50 sebatang
Pasar Machang RM1.00 sebatang

uih...sepatutnya pasar borong la lagi murah..ini tak lagi mahal adalah...nasib baik aku bandingkan harga dulu..dah la nak beli banyak sebab nak bagi anak beranak yang ramai ni...

Lepas je shopping sempat lagi makan mee goreng basah lagi..lepas tu pusing bahagian barang-barang basah..komen dari peniaga katanya barang-barang seperti fishball dan fishcake susah nak dapat supplier...fishball yang aku tengok tu datangnya dari Selangor...kalau la aku dapat supply gerenti aku boleh conquers Kelantan Market...hehehe..satu lagi peluang bisnes kat KG aku...kena p kursus ni...adios.

No comments:

Post a Comment